Ledenvergadering 2010-2011, afscheid en jubilaris

Vrijdag 10 december hield het bestuur van IJsclub 's-Heerenbroek Veecaten haar jaarlijkse ledenvergadering. Tot verrassing van het bestuur was er een mooie opkomst, vermoedelijk voor het tonen van de nieuwe veegmachine. De teleurstelling was dan ook groot bij het bericht dat er achter het gordijn geen machine zou staan. De machine laat nog even op zich wachten, maar is hopelijk voor de volgende ijsdag binnen. Bij deze is een ieder welkom om de veegmachine te komen aanschouwen bij de eerste officiële ingebruikname. Bij de eerste dag met sneeuw en voldoende ijs zal de veegmachine in actie komen.

Zoals u allen heeft kunnen lezen op de uitnodiging voor de ledenvergadering zou Wim van de Wetering afscheid nemen als bestuurslid. Na 18 jaar legt hij zijn bestuursfunctie neer. Als dank voor zijn inspanningen krijgt hij namens het bestuur een herrinnering overhandigd door de voorzitter en een bos bloemen voor zijn vrouw.

v/d Wetering neemt afscheid

Met het vertrek van Wim van de Wetering is er een plaats vrijgekomen. Het bestuur heeft als vervanger Richard Barneveld gevraagd en hij heeft hierop positief gereageerd. Vanuit de leden is er geen tegenkandidaat ingediend en daarmee is Richard Barneveld nu officieel bestuurslid.

Naast het afscheid van een bestuurslid was er ook een jubilaris onder de bestuursleden. Klaas van der Wal is in 1970 bestuurslid geworden en is inmiddels 40 jaar in touw voor de ijsclub. Met zijn 40 jaar bestuurslidmaatschap is hij tot op heden het langstzittende bestuurslid. Bij de vergadering van het gewest heeft hij hiervoor al een onderscheiding ontvangen, maar het bestuur van de plaatselijke ijsclub wil hem natuurlijk ook bedanken.

Klaas van der Wal 40 jaar bestuurslid

Omdat dit het eerste bestuurslid is, dat de 40 jaar vol maakt, moest er nog een passende herinnering bedacht worden. Uiteindelijk is het een delfstblauw bord geworden met als opdruk een schaatser.

Delfstblauw bord 40 jaar

Door: Alex Kroeze | zaterdag 11 december 2010 | 11:00